donderdag 30 april 2015

Mevrouwtje Eigenwijs


Pff, wat een dag, gisteren.
Het begon met mijn e-mailprogramma dat opeens geen e-mails van mijn zakelijke website kon ontvangen.
Tijdens het ‘oplossen’ van dit probleem, verwijderde ik een van de drie e-mailaccounts. Per ongeluk, dat snap je.
Grote paniek.
Gelukkig zijn daar backups voor bedoeld. Alleen wilde de map op de externe harde schijf maar niet openen.
Grote paniek.
Het bedrijf dat helpt bij onderhoud van de pc doet niet aan spoedklussen. Of morgen ook goed is.
Grote paniek.
Ah, de computerwinkel. Bij aanschaf hadden ze aangeboden om alles van de laptop over te zetten op de nieuwe pc. Nee, mevrouwtje Eigenwijs zou dat zelf wel doen. Dat was nog steeds niet gebeurd en gelukkig, ik mocht langskomen met externe harde schijf en pc, zij zouden het e-mailprogramma en de  backup daarvan op de pc zetten.
Paniek ebde weg. De toestand werd zorgelijk, met voorzichtige hoop op een goede afloop.
Het backup-bestand bleek heel groot te zijn. Daar verbaasden ze zich over in de winkel, dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Voor zover ik kan zien, wordt dat veroorzaakt doordat het backupprogramma geen enkele backup verwijdert of overschrijft. Met als gevolg dat mijn e-mailprogramma vol staat met overbodige backups, die moeilijk te verwijderen zijn. En soms helemaal niet.
Tijd voor drastische maatregelen. Hopelijk lukt het vandaag goede hulptroepen te regelen. Mevrouwtje Eigenwijs gooit de handdoek in deze digitale ring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten